Dávid: Miért nem járja körbe a Google a magyarországi felsőoktatási intzéményeket? Megmondaná (amire amúgy is van náluk lehetőség, csak maguktól nem promózzák), hogy ha a diákok és tanárok létrehoznak egy GMail címet, akkor minden hallgatót becsatornáznak az egyetemi GMail rendszerbe.
Péter: Nem, nem érted. A Google Apps-nak nem Te vagy a közvetlen célcsoportja. A Google szolgáltatásait a WoM tartja életben, de nagyon jól. Minőségi szolgáltatást nyújtanak, rossz szó alig van rá, ez a stratégiájuk. Mindenhol van pro és kontra. A Microsoft és az Apple direktel, és nekik is megy, de egy 3. szereplőt már lehet nem bírna el a piac, ha érted, hogy értem. A vállalatok általában kerülik az éles ütközést, és igyekeznek differenciálni magukat. (Lásd, Porter, M., Competitive Strategy)
Dávid: Köszi, csekkolom.
Péter: Na tessék, és itt az engem igazoló mondat, pedig csak most értem ide. “Nem szeretjük az “ellenfél” kifejezést… Inkább azt mondanám [..]” A nagyvállalatok nem szeretik magukat egy piacon látni a riválisokkal. Vagyis inkább láttatni.
Dávid: Kommunikációtechnika.
Péter: Onnantól, hogy a fogyasztó azt hiszi, hogy a Microsoft és a Google versenyez, akkor elkezd gondolkodni, hogy melyiket válassza. Amíg az egyik autó a másik bicikli, addig mind a kettőre szüksége van.
Dávid: Értem már, Ügyes húzás!
Péter: Tessék, a WoM-os írásomat is megerősíti: “Az elsődleges cél nem az, hogy a legnagyobbak legyünk, hanem az, hogy a legjobbak. Ha pedig a felhasználók ezt felfedezik, akkor szép lassan átállnak majd a mi szolgáltatásunk használatára…”