HTML

NetOkrácia - Horváth Dávid NetMiniszterelnök

Friss topikok

  • Ódor Richárd: Szép álmok, én is gyakran javaslok hasonló témában hasonló egyszerűsítéseket - milyen jó is lenne,... (2010.12.10. 07:18) Infokommunikációs stratégia javaslatok – 1. rész
  • Blekk42: Hali Még annak idején, amikor megválasztottunk netminiszterelnöknek, nekünk eRepublikos játékosok... (2010.11.26. 16:50) Kapcsolat
  • NP: Kedves Dávid! Olyan lelkesen küldözgeted mindig a bejegyzéseidet, és Én ezeknek a jó részét nem ol... (2010.11.22. 12:16) TEDxYouth konferencia Budapest 2010
  • Kékiné Munkácsi Zsuzsanna: Szeretném tudni én is és hogyan tudom meg (2010.11.20. 12:59) Törölt kapcsolat - felmérés
  • Rocsó: Hát, bizony a google-nek tényleg bele kell húznia bizonyos szempontból. A facebook óriási iramban ... (2010.11.11. 15:01) Új Facebook "Friends on Chat"

Linkblog

Infokommunikációs stratégia javaslatok – 1. rész

2010.12.09. 22:44 Netokrácia

A sajtóban való megjelenéseiből és egyéb forrásokból úgy tűnik Nyitrai Zsolt az egyik olyan politikus és szakállamtitkár, aki igyekszik a lehető legjobban kommunikálni saját munkásságát. Ezt az is bizonyítja, hogy mióta az infokommunikációs stratégia kapcsán írtam neki pár javaslatot, azóta folyamatosan hírlevelet kapok a címéről. Ebben hétről-hétre tájékoztat, mit tett és hol tart a nemzeti konzultációban. Aztán ott van még a YouTube-os profilja, ami a magyar politikusokat megszégyenítő módon az elsők között ad videókat tevékenységéről. Végül, a mára már elmaradhatatlan saját honlappal is rendelkezik.

De nem fényezni akarom, térjünk is át az infokomm. stratégiára. Terhelt a légkör, de nagyon, ugyanis a távközlési adó, úgy kellett a telekommunikációs cégeknek, mint 6 hónapos terhességre a vetélés. Hőbörgött is mindenki, a Magyar Telekom lehet, hogy még perre is megy, majd kiderül. Aztán a nyárra ígért, de őszre kiadott Fehér PDF se mond sokkal többet, sőt inkább csak egy "elbaszott informatikai projektek" csokor lett, útmutatás helyett. Ráadásul képtelen elismerni, ha voltak jó kezdeményezések, persze ez a totális elutasítás kommunikációja.

Végül az infokommunikációs stratégia vázlata(A NeFMi megtanulta használni a Google Documents-et, piros pontot nekik!) sarkallt arra, hogy összeszedjek pár olyan javaslatot, amelyek bevezetése kis odafigyeléssel népszerű lehet, de nem emészt fel milliárdokat, azonban praktikus és magas hatékonyságnövelő a hatásuk. Ezeket megírtam és elküldtem Nyitrai Zsolt államtitkárnak de itt most közzé is teszem:

 

Automatikus Ügyfélkapu regisztráció

Az Ügyfélkapu rendszerével kapcsolatban sok írás megjelent, amely vitatja annak működési hatékonyságát. Sajnos valóban vannak még működési problémák, de a rendszer fejlődőképes. Bárhogy is legyen, a központi ügyintézésre kialakított rendszerhez érdemes lenne automatikus regisztrációt adni. Erre olyan, egyébként is bekövetkező adatfelvételt kell választani, amelyet így csak pár, az Ügyfélkapu regisztrációjához szükséges adattal kell kiegészíteni (pl.: a személyi igazolvány igénylésének pillanata, a 18. életév betöltése, vagy az érettségire jelentkezés, esetleg a felsőoktatásban való továbbtanulás). Megfelelő kommunikációval pedig mindez az államtól kapott "bónusz" szolgáltatásként mutatható be, amely szinte nem is igényel különösebben időt. Viszont hosszútávon mindenképpen hasznos kezdeményezés lehet, ha kiegészül az iskolai keretek közötti felhasználási gyakorlással.

Továbbtanulási hatékonyságnövelés, rendszerek összekapcsolása

Az érettségi pillanatában a jegyző elektronikus úton küldi el a diák eredményeit egy központi rendszerbe. Azonban ez a rendszer nem kommunikál a http://www.felvi.hu/ rendszerével. Nem töltődnek be automatikusan a diák adatai, azokat saját kezűleg kell beírni és egy szkennelt érettségivel, ill. egyéb papírokkal igazolni. Ez teljesen felesleges és kijátszható. Hatékonyabb lenne, ha az érettségi adatokat tároló rendszer adatai lehívhatók lennének a továbbtanulási rendszerbe, sőt, későbbiek során a felsőoktatási intézménybe történő beiratkozásnál is az intézmény hívhatná le az adatokat és nem kellene a hallgatóknak hosszas procedúrával beiratkozni. Ezen javaslat egyébként kiegészíthetné a most kiadott Felsőoktatási törvénytervezetet is.

Folytatása következik...


1 komment

Címkék: felsőoktatás stratégia zsolt ügyfélkapu nyitrai infokommunikációs

A bejegyzés trackback címe:

https://netokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr322505564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.12.10. 07:18:45

Szép álmok, én is gyakran javaslok hasonló témában hasonló egyszerűsítéseket - milyen jó is lenne, ha az ember élete végre tényleg olajozottabban folyhatna az internet segítségével -, de kicsit olyan, mintha mindig csak a levegőbe beszélnénk. A politikusok, ha mutatnak is a weben valamit, nem tudom, olvasnak-e...

A saját falumban hét önkormányzati képviselőből három írogat az Index fórumra, ebből kettővel plusz egyel jóban is vagyok, eleddig mégsem fordítottak kellő figyelmet a nagyon tré települési honlap javítására, pedig tettem javaslatokat, még gondolkodni sem kellett volna. Így megy ez nagyban is... De nem szabad beletörődni.
süti beállítások módosítása