HTML

NetOkrácia - Horváth Dávid NetMiniszterelnök

Friss topikok

  • Ódor Richárd: Szép álmok, én is gyakran javaslok hasonló témában hasonló egyszerűsítéseket - milyen jó is lenne,... (2010.12.10. 07:18) Infokommunikációs stratégia javaslatok – 1. rész
  • Blekk42: Hali Még annak idején, amikor megválasztottunk netminiszterelnöknek, nekünk eRepublikos játékosok... (2010.11.26. 16:50) Kapcsolat
  • NP: Kedves Dávid! Olyan lelkesen küldözgeted mindig a bejegyzéseidet, és Én ezeknek a jó részét nem ol... (2010.11.22. 12:16) TEDxYouth konferencia Budapest 2010
  • Kékiné Munkácsi Zsuzsanna: Szeretném tudni én is és hogyan tudom meg (2010.11.20. 12:59) Törölt kapcsolat - felmérés
  • Rocsó: Hát, bizony a google-nek tényleg bele kell húznia bizonyos szempontból. A facebook óriási iramban ... (2010.11.11. 15:01) Új Facebook "Friends on Chat"

Linkblog

Reakciók a djuice kampányára

2010.09.27. 01:30 Netokrácia

Berényi Konrád szólt, hogy nézzem a videó alatti kommenteket és a Twitter bejegyzéseket, ezekből válogatnék most. És milyen jól jön ilyenkor a Google valós idejű keresése. ;-) Ami a korábbiakhoz képest meglepően friss bejegyzéseket ad.

Nagy Kriszta azt írja egy bejegyzésében, hogy

"A reklámfilmben nyilatkozó fiatalok megszólalásai, a legkevésbé sem keltették bennem azt az érzetet, hogy a 26 alatti korosztály keresztmetszetét látom. Vagy ha ez az, akkor elmondhatjuk, hogy a magyar fiatalok meglehetősen egysíkúan tudnak csak gondolkodni az életükről."
Ezzel egyet kell értenem, de közben pedig nem. A két állítás egyszerre igaz. Filmesen beállított és jól kiválogatott szereplőkről beszélünk, de ugyanakkor igaz, hogy rengeteg ember gondolkodik – nem csak 26 év alatt – egysíkúan.
"Jah és persze szókimondóak (néha túlzottan is ==>trágár kifejezések gyakori használata), lázadók és sikeréhesek."
Én ezt nem tapasztalom, az meg, hogy benne hagytak egy két trágár kifejezést, igenis belefér, sőt, kell. Tényleg jobb lenne, ha Barátok Közt szintű szófordulatokkal váltanák ki ezeket? Egyébként egyet értek Kriszta utolsó bekezdésével, miszerint várja azt a kampányt, ami a hosszútávon gondolkodó, használt könyveket is használó rétegekre összpontosul. Sőt, kifejezetten ajánlom a bejegyzésének második részét is!

Ugye mondtam, hogy a srácot kipécézik majd?

"Feltételezem, hogy a kígyótenyésztő apjától pénzt lenyúló 18 éves tesztoszteron-túltengéses chippenadale kandidátus díjbirkózó figurájának megalkotása is rengeteg átvirrasztott éjszakájába került egy kreatív elmének. Az igazán überelhetetlen figura a 24 éves, egy felvételi pont híján nem genetikus lett globetrotter bölcs romabeütésű fodrász, aki nem utolsósorban valószínűleg meleg (ha a hanghordozásából, öltözködéséből, frizurájából nem sejtenéd, gondolj bele: fordász!). A 24 éves munkanélküli lúzer informatikus-külseje-van-de-nem-az fickó labdába sem rúghat abban a versenyben, melyben a forgatókönyvíró kicsit túllőtt a célon a „minél valószínűtlenebb, annál valószerűbb” elv gyakorlatban történő alkalmazása közben."
És, ha a srác meleg, mi a gond ezzel? Mellesleg rengetegen néznek ki úgy, ahogy ő, annak ellenére, hogy a lányokhoz vonzódnak. A részletet innen idéztem.
"ez mind szép és jó, amit csináltak, de belegondolva, hogy miként készítették ezt a filmet, ugyanaz az egy cél vezérelte őket, reklámmal meghülyíteni az embereket, mert a végén így profitálnak ők is, ez a kapitalizmus.. :) másrészről, ha választani kell nyilván ez a szimpatikusabb megoldás, még akkor is, ha nehezen hihető az ügyfél iránti gondoskodás." - videó komment
"A közösség pedig azonnal lecsap, ha hazugságot szimatol vagy ha úgy érzi, palimadárnak nézik."
Ahogy ezeket olvasom, arra gondolok, hogy az emberek nagyon figyelmetlenek , de legalább is szeretnének elsőként úgy véleményvezérré válni, hogy a vészharangot kongatva fröcsögnek. Hát az első és egyben berobbanó videójuk 02:25-nél nem éppen arról szólt, hogy "...a djuice is egy vállalat. Azért van itt, hogy pénzt keressen, de állatira nem mindegy, hogy az amit csinálunk, veletek együtt csináljuk vagy kitalálunk valamit és azt lenyomjuk a torkotokon..."? Vagy most ezt minden egyes alkalommal el kell mondani? Lehet. De, ha így lenne, akkor meg azok anyáznának, akik emlékeznek erre, mondván "már hallottuk", "miért kell mindig ismételni?".
"Ennek ellenére a legnagyobb félelmem, hogy pénzügyi szempontból a kampány mégis sikeres lesz. Sokan mégis élnek a virágzó online kupon modellek eme példányával, és regisztrálnak, elmennek a boltba, majd vásárolnak. Ahogyan azt sulykolják nekik."
Hát, ha valaki él a lehetőséggel, az had ne legyen már baj. Vagy tényleg azt feltételezzük, hogy az emberek nem képesek önálló döntést hozni? Mert, ha így van, akkor megértem a sok negatív kritikát, de úgy ez arcul köpése is önmagunknak, hiszen álszent kételkedés a saját kortársainkban, miközben pontosan tudjuk, hogy így lesz. De nyilván minden egyes ilyen kampány remek lehetőség annak hangoztatására, hogy "én mennyire elzárkózom ettől", "nekem nem járnak túl az eszemen" és egyáltalán. Hiszen mások megnézik a videót, jól plázazombivá válnak és elmennek vásárolni. Ezt azért kétlem. Nyilván lesz, aki egyből pattan, lesz, aki csuklóból elutasítja, de engedtessék meg, hogy optimistán azt feltételezzem: a többség azért mérlegelni tudja a film üzenetét, saját helyzetét és az alapján dönt.


4 komment

Címkék: kampány reklám videó elemzés djuice

A bejegyzés trackback címe:

https://netokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr442488250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aftermodern · http://aftermodern.hu 2010.09.27. 09:28:48

Döbbenetesen naív vagy.

marklar 2010.09.28. 14:10:51

@aftermodern: Te pedig döbbenetesen paranoid. (A témában írt blogbejegyzésedre alapozva mondom ezt.)

lac 2010.09.28. 22:26:46

vagy csak fizet neki a djuice
süti beállítások módosítása