Konrád már kifejtette véleményét a 2011-re szóló jósolós bejegyzésekről, mondván "jönnek a még unalmasabb és még általánosabb "mi lesz 2011-ben" írások is", de mivel friss bloggernek számítok, azt gondolom belefér, sőt kötelező elem. Igaz, jócskán elkéstem vele, de mielőtt bárki is lopással vádolna, elárulom, hogy az elmúlt három hétben leginkább a vizsgáim kötöttek le. Nem tudok/akarok egy szűk témakörre összpontosítani, így inkább a benyomásaimat, reményeimet írom le:
- Érdekes, eddig soha nem tapasztalt események zajlanak le a médiában az új médiatörvény kapcsán. Jelenti ez a kiskapuk keresését és megtalálását, de kemény harcoknak is szemlélői, részesei leszünk.
- Elkezdődik a Digitális Megújulás Cselekvési Tervének nagyobb vitája és megvalósítása.
- Növekedni fognak a televíziós reklámköltések. Ez nyugaton 2010-ben 30%-os volt, ezért itthon is izgatott a piac.
- Növekedni fog a televíziós reklámok ára.
- Megjelenik a termékelhelyezés, mint új eszköz a reklámozásra. Feltételezem, hogy a Barátok közt és Jóban rosszban lesz ennek első felülete, úgyhogy ne lepjen meg senkit, ha minden szereplő látványosan elkezd majd netezni, iPad-et használni, vagy a mobilját mutogatni.
- Az Csillag születik, 40 milliós játszma vagy a Való Világ, tehát a komoly költségvetésű "must see" programok, felhúzzák a nagy kereskedelmi csatornák nézettségét. De hosszútávon elkerülhetetlen a tematikus csatornák térnyerése.
- A Facebook lehetővé teszi a kbző. vállalkozások számára, hogy webshopot indítsanak. A hatalmas adattömegnek köszönhetően gyors fejlődés várható, nem beszélve a közösségi vásárlás robbanásáról. (Közben kijött a Google a saját boltjával, szerintem a Facebook is kirukkol majd valamivel.)
- Intenzív fejlődésnek és terjedésnek indulnak a mobilfizetési lehetőségek - kiéleződik a verseny a Google "és a többiek" fizetési rendszere között.
- A Google idén várhatóan lerántja a leplet a Facebookra adott válaszával.
- Idén is jut bőven a Facebook rendszerhibáiból és adatszivárgásaiból.