Végre elindult a Google realtime vagy magyarul a Google valós idejű keresője. Már vártam mikor fog megjelenni, mert anno nagyon beharangozták. Nem emlékszem rá pontosan mikor, de mindenki hű de nagyon fontosnak tartotta, és most itt van. Kérdése mennyire lesz hasznos. Bár még elég lassan tölti be a legfrissebb infókat, de azt ígérik folyamatosan gyorsítanak a rendszeren. Érdekes lesz mérni egy-egy hír, információ elterjedését a neten. Majd kiderül mennyire is használható mindez, no meg mire. Van pár elképzelésem, de megvárom míg beigazolódnak.
A alap oldal a http://www.google.com/realtime címen érhető el, folyamatosan élesítik, hogy mindenki számára elérhető legyen, a magyar itt van. Sőt lehetőség van arra is, hogy e-mailben értesítést kapjunk az általunk fontosnak gondolt kifejezések frissítéséről, a Google Figyelő itt érhető el.
Itt egy picit elgondolkodtam és eszembe jutott, vajon mikor vásárolja fel vagy fejleszti ki saját Brandmonitorát a Google? Szép kis pénzeket tehetne zsebre, hiszen mindent látó szeme valóban kitűnő lehetőséget adna arra, hogy valaki részletes adatokat kapjon egy adott márkáról. A Brandmonitor egyébként saját márkanevek, termékcsoportok és versenytársak figyelésére alkalmas. Olyan keresőmotor, amely "376.000 blog, 6000 fórumrendszer,
114 videómegosztó, 76 közösségi oldal, webáruházak, aukciós oldalak, árösszehasonlító oldalak, híroldalak felkerülő tartalmait, tartalom-hozzászólásait, kommentjeit, bejegyzéseit szemlézi és rangsorolja."
Frissítve: Közben Lakos Petya Google-szakértőm felvilágosított, hogy ott van ám a Google Trends, Alerts és Insights, amelyekkel végül is lehet ám szépen monitorozni saját márkánkat.