HTML

NetOkrácia - Horváth Dávid NetMiniszterelnök

Friss topikok

  • Ódor Richárd: Szép álmok, én is gyakran javaslok hasonló témában hasonló egyszerűsítéseket - milyen jó is lenne,... (2010.12.10. 07:18) Infokommunikációs stratégia javaslatok – 1. rész
  • Blekk42: Hali Még annak idején, amikor megválasztottunk netminiszterelnöknek, nekünk eRepublikos játékosok... (2010.11.26. 16:50) Kapcsolat
  • NP: Kedves Dávid! Olyan lelkesen küldözgeted mindig a bejegyzéseidet, és Én ezeknek a jó részét nem ol... (2010.11.22. 12:16) TEDxYouth konferencia Budapest 2010
  • Kékiné Munkácsi Zsuzsanna: Szeretném tudni én is és hogyan tudom meg (2010.11.20. 12:59) Törölt kapcsolat - felmérés
  • Rocsó: Hát, bizony a google-nek tényleg bele kell húznia bizonyos szempontból. A facebook óriási iramban ... (2010.11.11. 15:01) Új Facebook "Friends on Chat"

Linkblog

Hol tart a közösségi média?

2010.10.29. 22:47 Netokrácia

Szóval ott voltam az Internet Hungary két napján, elsősorban arról volt szó, mit tehet az infokommunikációs ipar a nagy adóztatás hatására, hogyan indulhatnak el magyar vállalkozások, milyen megoldások vannak, stb... A közösségi média használatával kapcsolatban viszont nincs jó hírem.

Először is, egy közösségi oldalon bármilyen profil (hivatalos fan page, csoport, felhasználó), ha belinkel egy anyagot, az átkattintások száma max. 4-5% körüli. Ami elég alacsony. Ez persze változhat, ha a Csonka András, vagy Liptai Claudia teszi mindezt, de mindenféle márkák, portálok nyilatkoztak arról, hogy ez a külföldön mért statisztika itthon is megállja a helyét.

Másodszor, a közösségépítés pontosan olyan dolog, ami szükséges rossz a cégek, márkák szempontjából. Ha már van, nem szabad kimaradni. Egyfajta hiúság a dolog, hiszen, ha ott van a konkurencia, akkor én sem engedhetem meg magamnak, hogy kimaradok. Szerves kiegészítőjévé vált a mindenféle kampányoknak, de alapvetően kicsi a tagok aktivitása, viszont mára már nélkülözhetetlen elem.

Harmadszor, mindez az akkor kivétel, ha valami nagy baromság (pl.: Piros Alma vs Orbán Viktor), vagy az országot megmozgató esemény (pl.: "Mondjunk le az aug. 20-i tűzijáték élményéről az árvízkárosultak javára!!!" vagy Felsőoktatási törvény vagy vörösiszap katasztrófa) köré szerveződik mozgalom. De ez is csak ideig, óráig tart.

Viszont általánosságban elmondható a közösségi kampányokról, hogy olyan relatíve alacsony hatékonysággal működő, sok energiát felemésztő tevékenységek, amelyek viszont nélkülözhetetlenek. Egyelőre ez a helyzet. Az is elhangzott és én is ezt gondolom régóta, hogy azért az egész közösségi marketing még friss és a felhasználók sem szoktak hozzá, idővel mindez változhat, pláne a digitális kütyük terjedésével. Azt lehet tenni, hogy a célközönség számára releváns anyagokat teszünk fel. Sőt, ha kihagyunk anyagot, mint azt mások tapasztalata mutatja, nagyobb eséllyel tűnik fel, hiszen a napi megszokásból hiányzik valami: AZ INFORMÁCIÓS ZAJ. Ez persze ideiglenes, de értitek? Ha naponta kapnak anyagot arcukba az emberek, egy idő után a "banner vaksághoz" hasonlóan kialakul egy ilyesfajta figyelmen kívül hagyás is.

Nem gondoltam, hogy majd itt hangzik el a tuti, hiszen ha valaki tudná, nem mondaná el a konkurenciának. De 23 éves fejjel ott ülve többet vártam volna a szakemberektől.

Részemről ennyi a beszámoló. Nekem sem tetszik (bár én ezzel egy ideje tisztában vagyok), de bármi is legyen, ezeket tudatosítani kell annak, aki ezzel foglalkozik. Már csak azért is, mert ha ettől eltérő, jobb eredményeket tapasztal, az csak sikerélmény lehet. Többet várni viszont sok kudarcélményt szülhet.


Szólj hozzá!

Címkék: internet hungary

A bejegyzés trackback címe:

https://netokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr752488263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása