Mint azt jeleztem, a djuice most, vasárnap este 20:57-kor 10 csatornán tarolt a reklámjával. Nézzük csak az elmúlt 24 órában, a YouTube profiljába feltöltött videóit.
A djuice U26 teória c. videóját még tegnap, azaz szeptember 25-én töltötték fel. Profi munkát láthatunk, gyönyörű kamerakezelés, szép színek, jó hangú narráció. Igyekszik kimondani azokat a gondolatokat, amelyeket, ha egy tanár szájából hallunk, akkor elcsépelt és gáz szövegként fogadunk, de így nagyon odamondós és mély igazság beütése van. Változatos, szerethető szereplőket látunk, olyanokat, akik képviselnek egy-egy réteget és/vagy azonosulhat velük a néző, vagy ismerősét véli felfedezni bennük. Mindezt egy picit alter stílusban bemutatva. Talán túl filmesen is ahhoz, hogy élethű legyen, de én oda vagyok azért a színért, amit látok. No meg, észre sem veszed, hogy reklámot nézel, hiszen annál hosszabb, igényesebb és érdekesebb. A fodrász srác provokatív személy, nyilván sokak célpontja lesz a külseje miatt, de amit mond az lényegre törő. A sportoló talán túlzottan kidolgozott testű ahhoz, hogy a gyúrós társadalmat képviselje. Persze egy kopasz, kondizó hústornyot sem lehetett volna odarakni, aki kiböfög két szót (ahogy őket többnyire elképzelik), hiszen az megtöri a film hangulatát, ráadásul nem a sportoló képét kelti, hanem a gyúró állatét. Így kaptunk egy amcsi stílusú szépfiút, akit azért sikerül árnyalni a kígyótenyésztő faterral. A srác szerintem a kinézete és jólöltözöttsége miatt sokaknak hiteltelen és ellenszenves lesz. Kozma Balázsról sikerült kialakítani a lepukkant paneldebilnyomi képét. A srácnak alapvetően is furcsa figurája van, erre erősít rá a kinyújtott, tenyérközépig érő pulcsi, a sötét szemüreg és a lenyalt haj.
A dolog csak ott bukik picit, amikor éppen beismeri, hogy azt a kevés pénzt is, amit a muterék kisajtolnak magukból (a 700.000-es rajzsuli tandíj mellett), nos azt is cigarettára költi. És bár nem egy egészséges életmód reklámfilmet nézünk, de joggal merül fel bennünk, hogy akkor mégis min csodálkozik, ha erre költi, azt a keveset is? Pontosabban nem csodálkozik, de mégis mit akarnak alátámasztani ezzel a djuice-osok? Hát ha egy 24 éves ember nem tudja eldönteni mi a fontosabb, a(z amúgy egészségre káros) cigi vagy a spórolás, akkor úgy kell neki! Pláne, hogy később beismeri: rossz a helyzet, mert nem kap munkát. Nos, ha van pénzed cigire, akkor annyira mégsem lehet szar a helyzet... Az utolsó másfél perc a "Van döntésed" fejezet, ahol a kilátástalanság, az egyéni tervek és a szabad akarat gondolatisága váltakoznak. Majd kimondják a tutit: a djuice elintézte!
A djuice myLife - van döntésed videót csak pár órája tették fel. Biró Balázs narrációjával kezdődik, miszerint, a világ elromlott és ami most van, az szar. 00:49-nél hangzik el a kulcs kifejezés: "Veletek együtt." Nem Rólad, nem Neked, hanem Veled. Ha jól emlékszem, akkor egy korábbi bejegyzésemben én is írtam ennek pszichés hatásáról: "Vendéglátás. Rólad? Neked? Veled! – avagy szeretjük, ha partnernek tekintenek minket." Majd 01:06-nál női narrációra vált a videó. Aztán bemutatásra kerül a lényeg, miszerint a djuice jó arc volt és elintézett egy rakás kedvezményt. Olyan kedvezményeket, amelyek mellé még pontok is járnak. Pontok, amelyeket gyűjteni lehet. Juhé! Ha elég sok gyűlt össze, akkor jópofa cuccokra lehet váltani. Érdekes kommunikáció fogás, hogy a vásárlási kedvezményeken és italkuponokon túl az oktatás és sport is megjelenik. Pozitív, tényleg. A tanulmányi végzettségekért, úgy mint érettségi, szakmunkásvizsga, nyelvvizsga és diploma, szintén pontokat lehet kapni, ahogy a sporteredményeket igazoló érmekért és kupákért. Persze, a tanulás és sport résznél sem felejtik el megemlíteni, hogy a books.hu oldalon könyvekért, az áruházakban pedig az adott márkájú sportruházatok vásárlásáért jár a plusz pont. Az animáció teljesen korrekt, közérthető és pörgős.
A djuice tehát folytatja a 26 év alattiaknak szóló kommunikációját. Olyan brandet követ, amelyben ennek a generációnak a problémáival foglalkozik, segít bennük, igyekszik megoldást találni rá. Nem nekünk szól, nem rólunk, hanem velünk! Márpedig ez a Facebookoló, elmagányosodott közösségben kiabáló generációhoz szólás úgy tűnik nyerő.
Ezt pedig Tomi, egy 17 éves ismerősöm írta, aki megnézte a videót: "Ja és szerintem ez a reklám, a világon senkit nem mozgat meg, csak azokat akiknek van pénzük és nem szeretnek belőle költeni. Most lehet egy ruha 10.000.- Ft és abból -10% ugyanúgy kifizethetetlen egy családnak, aki a minimálbért kapja havonta. És ahogy nézem a márkákat, amiket feltüntettek, nem 100-200.- Ft-os holmikat gyártanak le."
Szerintem legalább akkora kétkedés és bizalmatlanság fogadja sokak részéről, mint a Corporate Social Responsibility, avagy a Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalását.