HTML

NetOkrácia - Horváth Dávid NetMiniszterelnök

Friss topikok

  • Ódor Richárd: Szép álmok, én is gyakran javaslok hasonló témában hasonló egyszerűsítéseket - milyen jó is lenne,... (2010.12.10. 07:18) Infokommunikációs stratégia javaslatok – 1. rész
  • Blekk42: Hali Még annak idején, amikor megválasztottunk netminiszterelnöknek, nekünk eRepublikos játékosok... (2010.11.26. 16:50) Kapcsolat
  • NP: Kedves Dávid! Olyan lelkesen küldözgeted mindig a bejegyzéseidet, és Én ezeknek a jó részét nem ol... (2010.11.22. 12:16) TEDxYouth konferencia Budapest 2010
  • Kékiné Munkácsi Zsuzsanna: Szeretném tudni én is és hogyan tudom meg (2010.11.20. 12:59) Törölt kapcsolat - felmérés
  • Rocsó: Hát, bizony a google-nek tényleg bele kell húznia bizonyos szempontból. A facebook óriási iramban ... (2010.11.11. 15:01) Új Facebook "Friends on Chat"

Linkblog

Hallgatunk Önre online

2010.09.17. 22:17 Netokrácia

Mint sokan mások, nagyanyám is megkapta a "Hallgatunk Önre" levelet, amelyben Orbán Viktor arra kéri a nyugdíjasokat, hogy a kérdőívet kitöltve mondják el gondjaikat és véleményükkel segítsék a kormány munkáját, jelezzék mit tartanak a kormány legfontosabb munkájának. A kérdőíves levelet 1,7 millió nyugdíjasnak küldték ki, ezt állítólag a Fidesz állja.

A köz – és azon belül egy szűkebb célcsoport – véleményének lekérdezése nélkülözhetetlen eszköz bármiféle program kialakításához. Gondoljunk csak bele, egy munkahelyi vagy közösségi vezető,  ha nem is veszi figyelembe a véleményeket, azok kikérése már önmagában is pozitív erejű gesztusként hat. Ha pedig komolyan célja van ezekkel, akkor eleve szükséges elem egy program, projekt vagy kezdeményezés kidolgozásához. Halmozottan igaz ez a modern kor politikájára. Így ez esetben feltételezhetően a nyugdíjasokra szabott politikai retorika és hozzájuk szóló program kidolgozásához, folytatásához van minderre szükség. Persze ki tudja hányan kapják meg, olvassák el és töltik ki, majd küldik vissza ahelyett, hogy egy laza csuklómozdulattal csinos papírgombócot formázva a kukában végezné a levél. Ha mégis eljut idáig a drága nyugdíjas és így tesz több ezer, akár tízezer, jobb esetben százezer társa, akkor az így beérkező és feldolgozásra kerülő információ mennyiség nagyon hasznos statisztikai adatokkal szolgálhat a közhangulatra nézve – ami a politizálásban és szónoklatok megfogalmazásában rengeteget segíthet.

És tessék egy újabb példa, arra mennyivel olcsóbb, egyszerűbb és gyorsabb lenne minden szempontból, ha mindez elérhető lenne egy Ügyfélkapun vagy erre alkalmasabb online felületen keresztül is. Össze is szedtem pár érvet:

  1. Eleve célcsoportra lehetne optimalizálni a kérdőíveket, hiszen a más-más korosztályokba vagy nemekhez tartozó és egyéb szempontok alapján elkülönülő kitöltőknek a rendszer egyénileg generált kérdőívet adna.
  2. Nem lenne postai költség a kiküldéskor.
  3. A feldolgozást számítógépek végeznék, így minimális lenne a hibák száma és összemérhetetlenül gyorsabb az emberi munkánál.
  4. A kitöltőnek is kevesebb munkával járna, nem kerülne időbe és pénzbe feladni a levelet, hiszen a neten csak kattintani, meg gépelni kellene.
Persze tudom, hogy ez elsősorban pont nem a nyugdíjas korosztályt érintené, akik a rokkantnyugdíjasokat is beleszámítva, kb. három millióan vannak. De még így is elég széles réteget lehetne elérni. És mivel nem a postai levelek elhagyásáról, hanem azok kiegészítéséről van szó, így a kettő nem zárja ki egymást. Adott célcsoporthoz postán, egy másikhoz pedig interneten keresztül jutna el a kérdőív. És ahogy már említettem, ha másért nem, az emberek véleményének kikérése, panaszainak meghallgatása, feszültségük levezetése miatt mindenképpen remek gesztus lenne. Az meg csak jó kommunikáció kérdése, hogy mindezt ne kényszernek, hanem (akár lelkesedés, akár bosszúság miatt) lehetőségnek vagy kötelességnek érezzék.

Igen, ott van az adatok biztonságának kérdése, de ez programozással nagyon jól védhető. Hiszen míg a belépéskor saját adataik alapján kis eltéréssel, de célcsoportra szabott kérdőívet kapnak a kitöltők, addig a kitöltött kérdőív elküldésekor a személyes adatokat már nem továbbítja a rendszer, csak a válaszokat.

Érdemes elgondolkodni rajta, ugye?


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://netokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr822488244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar Márton 2010.09.18. 10:23:56

Tulajdonképpen teljesen igazad van. És mint arról már számtalanszor beszélgettünk valóban lényegesen egyszerűsíthetné a KIEGÉSZTŐ digitális kérdőív forma a postait. De ennek ellenére felvet néhány problémát is. 1. Honnan tudod eldönteni, hogy az adott célcsoportba tartozó x ember közül melyek azok, akik preferálják az akár ügyfélkapun keresztül kitölthető tesztet, tehát milyen módon lehet megszűrni a csoportot. Szerintem egyenlőre sehogy. Persze ez megtörténhet esetlegesen egy tesztlevéllel, de akkor pedig arra mondanák a nemzet és büdzsévédő nagyjaink, hogy pénzkidobás. tehát az út ide sem egyszerű, pláne nem akkor, ha azt kényszeresen nehezítik egyesek. Az jelenlegi nyugdíjas levélről pedig csak annyit, hogy 2 választ már biztosan fognak kapni, mert tegnap adtam fel saját kezűleg a postán a saját nagyszüleimét. Na jó, ez így nem lenne reprezentatív, ugye? :)
süti beállítások módosítása